Rolul teatrului de umbre în dezvoltarea copilului

Rolul teatrului de umbre

Cu multă plăcere a fost interpretată piesa ,,Ridichea uriașa”™”™ de preșcolarii din grupa mare,, Albinuțele”™”™ în cadrul Proiectului educațional,, Bogățiile toamnei”™”™și modalitatea de prezentare a spectacolului de teatru de umbre a fost primită cu entuziasm de preșcolarii spectatori. Succesul avut ne mobilizează în pregătirea altor piese pentru proiectele următoare cu alte grupuri de preșcolari din grădiniță.

Teatrul de umbre este considerat ca fiind primul procedeu de animație. Originea sa este din India. A fost preluat de către chinezi și dezvoltat din punct de vedere tehnic. Putea fi practicat în diferite momente ale zile folosind ca sursă de lumină focul. Procedura de animație consta în întercalarea unei marionete între sursa de lumină și un material semitransparent. Animatorul dădea viațí£ marionetei mișcând-o. Pe pânză apărea umbra mișcătoare.

În Europa acest gen de teatru a apărut mult mai târziu fiind sursă de inspirație pentru creatorii de desene animate.
Teatrul de umbre este utilizat nu doar în scop artistic ci și educativ și terapeutic. Este folosit ca tehnică de joc în stimularea persoanelor cu probleme emoționale, de relaționare, a  grupurilor cu nevoi speciale.
Scopul său  constă în îmbunătățirea comunicării între beneficiari și ceilalți.

Obiectivele principale ale stimulării prin teatru sunt:
* Dezvoltarea inteligenței emoționale;
* Inducerea unei stări de liniște, acceptarea de sine;
* Reducerea tensiunii și anxietății;
* Dezvoltarea capacităí¾ii de a se exprima mai repede și mai ușor;
*Facilitarea comunicării interpersonale, creșterea sociabilității, creșterea adaptării în societate;
* Dezvoltarea limbajului și vocabularului implicat în timpul procesului de creație;
* Dezvoltarea încrederii în sine;
* Dezvoltarea respectului față de rezultatul muncii lor;
* Diminuarea stărilor conflictuale.

Spre deosebire de artele vizuale care au definită clar finalitatea, în teatru  scopul este implicarea emoțională a copilului în actul creator.
 Cu multă plăcere a fost interpretată piesa Ridichea uriașa de preșcolarii din grupa mare,, Albinuțele”™”™ în cadrul Proiectului educațional,, Bogîțiile toamnei”™”™și a modalitatea de prezentare a spectacolului de teatru de umbre a fost primită cu entuziasm de preșcolarii spectatori. Succesul avut ne mobilizează în pregătirea altor piese pentru proiectele următoare cu alte grupuri de preșcolari din grădiniță.
                                                                                                       

Călina Iușan
Psiholog școlar 
                                                                                                                         

Bibliografie:
 
 Dr. Sue Jennings, Alexia Quin "Tehnici de lucru prin arte combinate", editura "Egal", Bacău, 2009
 http://wikipedia.org/wiki

 

Acordă o notă

Media Rating: 5.0/10 (total: 42)

Lasă un comentariu

Scrie un comentariu


Taguri