Proiectul educațional "Bucuriile iernii"
APLICANT: GRĂDINIȚA CU PROGRAM PRELUNGIT ALBINUÈšA – TG.-MUREȘ
DIRECTOR: EDUC. ROXANA NICOARĂ
COORDONATORI PROIECTE ȘI PROGRAME EDUCATIVE :
prof. ANGELA FERENTI ,FERENCZI ANNA, SCHAFFER ERZSEBET
RESPONSABILI: prof. ALINA SUCIU, NICOLETA FEIER, BENEDEK MONICA
COLABORATORI: CADRELE DIDACTICE DIN UNITATE
PSIHOLOG ȘCOLAR: PROF. CĂLINA IUȘAN
ȘCOALA GEN.NR.7, TG.-MUREȘ, PROF.CRISTINA SAVA
ARGUMENT:
Fiecare anotimp are frumusețea sa. Cred ca niciun alt anotimp nu trezește în sufletul copiilor – și nu numai - atâta frumusețe și emoție ca anotimpul iarna.
Un rol important în decizia de alegere a temei l-au avut întrebările copiilor pe care le pun de fiecare dată la început de iarnă: ” Când vine Moș Crăciun?”, „ Dar Moș Nicolae?”, „ Care vine primul?”, „ De ce vine Moșul doar iarna?”.
La români, sărbătorile de iarnă, îndeosebi cele de Crăciun sunt adevarate sărbători de suflet. Ne revin puternic în minte și în suflet amintirile copilăriei, ne amintim cu drag de zăpezile bogate și prevestitoare de rod îmbelșugat, de colindele și de clinchetele de clopoței care ne umplu sufletele de bucurie,ne amintim cu drag de mirosul proaspăt de brad, dar și de cozonaci, de nerăbdarea cu care așteptam darurile sub pomul de iarnă.
Bucuria copiilor este așa de mare încât ne minunăm de fiecare dată de puterea pe care o au acesti copii de a transmite și adulților emoțiile pe care ei le trăiesc la un nivel maxim. Este o lecție de viață pe care omul trebuie să o învețe din nou de la un copil, așa cum Iisus însuși ne-a învățat: ...să fim buni!
Implicarea în acest proiect le dă ocazia copiilor să-și consolideze unele cunoștințe despre Sărbătorile de iarnă, despre frumusețea anotimpului alb, din dorința de a păstra vie frumusețea și prospețimea lor.
SCOP:
Constă în determinarea particularităților specifice de dezvoltare a capacităților creative și elaborarea unui sistem eficient de activități care va facilita acest proces