Asociația Ovidiu Rom

Un articol din ziarul The New York Times de pe 10 februarie subliniază faptul că nivelul educațional al copiilor americani depinde foarte mult de statutul lor economic. În SUA, deși diferența dintre realizările academice ale copiilor albi și ale celor de culoare s-a micșorat pe parcursul ultimelor decenii, decalajul dintre elevii bogați și cei săraci a crescut simțitor. 

Din păcate, în România diferența dintre cetățenii bogați și cei săraci este și mai pronunțată. La noi, cei mai săraci elevi sunt în mare parte de etnie romă, dar noi vedem că rezultatele lor școlare și cele ale celorlalți copii nu diferă din cauze de natură etnică, ci economică! În lipsa educației timpurii, copiii de șase ani sunt deja prea mari pentru a mai recupera decalajul față de semenii lor.

Cercetările în domeniul dezvoltării creierului au demonstrat că lipsa stimulării intelectuale timpurii are efecte negative grave pe termen lung asupra capacităților cognitive ulterioare. Prin urmare, educația timpurie este ESENÈšIALĂ pentru copiii născuți în familii dezavantajate. Programul Fiecare Copil în Grădiniță a avut un impact spectaculos în cele 20 de comunități unde a fost implementat de către autoritățile locale. De exemplu, anul trecut, înainte de lansarea programului în Dolj, 83% dintre copiii din comuna Podari erau înscriși la grădiniță, dar numai 56% dintre ei aveau prezență zilnică. 

Anul acesta, toți cei 208 copii cu vârste între 3 și 5 ani sunt înscriși la grădiniță și 94% dintre ei vin zilnic. Am ajuns la concluzia că oferirea de stimulente sub formă de tichete sociale condiționate de prezența zilnică a copiilor la grădiniță este esențială pentru a atrage atenția părinților și a le transmite importanța educației timpurii. Creșterea bruscă a ratelor de prezență demonstrează că părinții săraci chiar își doresc să își ducă copiii la grădiniță. Au nevoie doar de motivare și încurajare continuă.

 

Conținut preluat de pe site-ul: http://www.ovid.ro/about-us/founders-message/