E mai mult ca sigur că pentru generațiile ceva mai tinere această glumă e cît se poate de familiară: “Doi adolescenți poartă un dialog banal pe messenger. A: - Ai văzut ce ninge afara? B: - Nu, dă-mi și mie linku”™ ”. Destul de amuzant,și totuși destul de trist, întrucât noile generații par a deven...
În urmă cu câteva luni bune străbăteam voioși Munții Apuseni.... Acesta până ce ne-am rătăcit puțin și ni s-a dat ca punct de reper clădirea școlii. M-am întrebat dacă sigur am înțeles bine cuvântul școală... Însă, persoana de lângă mine auzise același lucru... Așadar nu m-am ramolit chiar de tot. M...
La ora actuală metoda proiectelor este cea mai în vogă strategie didactică pentru desfășurarea procesului instructiv-educativ la grădiniță. Se axează pe cercetare, stimulând copiii să caute răspunsuri la întrebările care-i preocupă.
Articolul de față se adresează în special părinților ce, din diverse motive, își neglijează rolul în educarea propriilor copii, considerând că odată ce sunt trimiși la școală e de datoria dascălilor să-i transforme în tineri cu personalități puternice.
Libertatea și democrația se nasc din oprimarea maselor. Conceptul pedagogiei critice provine din America, bazându-se pe principiile filozofice al lui Paulo Freire. În renumita lui carte „Pedagogy of the Oppressed,” el ne dovedește existența unei forme de control social, aproape invizibil, numită he...
A educa și a instrui sunt termeni pe care i-am putea numi sinonime aproximative, ceea ce înseamnă că în mare vizează aceleași aspecte, adică acela de a produce printr-o serie de metode învățarea, dar și de a modela personalitatea celui ce învață.
Din păcate, multe din instituțiile educaționale rurale care în trecut reprezentau temelia a ceea ce înseamnă ridicarea culturală a țăranului român și-au diminuat activitatea până aproape a nu mai exista în viața socială a comunității...
Dacă noțiuni precum „pedagogia waldorf”, sau „step by step” ridică destul de multe semne de întrebare pentru neinițiați, „tehnologia modernă în educație” e un concept lesne de înțeles, dar care nu scapă de biciuirea ironică a „adevărului” românesc: practica ne omoară.
Chiar așa, cine-a mai pomenit temă de vacanță, nu e suficient cât învață copilul la școală? Spre surprinderea mea, am găsit „răsfoind” internetul destule discuții pe tema temei de vacanță, și cred că cel mai mult mi-a plăcut replica unui elev: va da în judecată profesorul ce i-ar da nota 3 pe moti...