Revista " Clipa cea repede "

Sub acest interesant titlu se desfășoară parteneriatul educațional între Liceul Teoretic “Emil Botta” din Adjud, județul Vrancea și Liceul Pedagogic “Mihai Eminescu” Tîrgu-Mureș.
În Argumentul pus la baza proiectului sunt enumerate câteva întrebări incitante la dialog. Mitul în istorie influențează adevărul istoric? Și dacă există o influență, aceasta are un câmp de investigație bine conturat și delimitat? Cercetarea istorică este privită ca o contribuție la “mitologizarea” trecutului, în măsura în care îl ordonează, îi caută un sens global și îl investește cu anumite semnificații. Aceste operațiuni țin de conștiința istorică a unei colectivități, care are nevoie pentru a se identifica de o direcție și de repere.
Scopul parteneriatului este de a facilita întâlniri fecunde ale elevilor și ale cadrelor didactice de la liceele partenere, în vederea implicării acestora în activități individuale și de echipă pentru stimularea competitivității și întărirea sentimentului de colaborare interactivă. De asemenea, se urmărește descoperirea și promovarea realităților istorice zonale și naționale.
Până în prezent s-a desfășurat prima etapă a proiectului, la Liceul Teoretic “Emil Botta” din Adjud, într-o activitate sub semnul Zilei Naționale a României. Așa că, în data de 30.11.2007 în jurul orei 16, dupa un drum obositor dar în același timp și distractiv, am ajuns în Adjud.
Primul lucru pe care l-am făcut în Adjud a fost vizitarea Liceului Teoretic “Emil Botta”. Primirea a fost de-a dreptul minunată, am rămas plăcut surprinși. Elevii de la Liceul “Emil Botta” au fost foarte deschiși și inevitabil s-au format prietenii. După ce s-a încheiat turul liceului, majoritatea am fost cazați la familiile unor elevi din Adjud, unde am avut parte de o primire călduroasă.
Evenimentele din ziua următoare au început cu spectacolul artistic oferit de elevii liceului  gazdă la Casa de Cultură din Adjud. În jurul orei 11 a început și mult așteptatul concurs de istorie dintre cele două licee. Elevii implicați au participat la un concurs individual desfășurat interactiv, cu întrebări referitoare la semnificația zilei de 1 Decembrie și redactarea unor texte cu acest subiect. La sfârșit, ambele licee au ieșit învingătoare, dar noi am adus trofeul acasă. După „proba de foc” am vizitat câteva dintre importantele obiective culturale ale județului Vrancea, și anume Mausoleul de la Mărășești și turul orașului Focșani.
Spre regretul nostru, în următoarea zi, în jurul orei 9:30 am plecat din Adjud cu direcția Târgu-Mureș. Experiența noastră a fost foarte frumoasă și totodată binevenită. Suntem foarte fericiți că am avut ocazia să facem parte din proiect.
Parteneriatul va continua la începutul lunii martie la Târgu-Mureș prin organizarea unui concurs pe echipe cu întrebări din domeniul istoriei în baza unei bibliografii comune, iar cu ocazia sărbătorii Învierii cele două licee vor realiza o expoziție de icoane pe sticlă și o expoziție cu desene tematice realizate pe calculator.
În luna mai a anului 2008 elevii ambelor școli, organizați pe grupe, își vor expune finalizarea muncii de culegere și redactare a informațiilor despre școala și zona lor, în materiale Power Point, activitate desfășurată în paralel de cele două licee. În luna iunie 2008 este programată o masă rotundă la Târgu-Mureș, prilej cu care vor fi prezentate impresiile și concluziile ce se desprind ca urmare a finalizării parteneriatului. În cadrul acestei din urmă întâlniri se va stabili un nou calendar de activități pentru anul școlar viitor care vor viza și implicarea altor arii curriculare

Flaviu Muica, clasa a XII-a C
Revista  Clipa cea repede
Liceul Pedagogic „Mihai Eminescu”