FOUR SEASONS-FOUR SKILLS

Elevii clasei a IV-a de la Școala Gimnaziale Apold au participat în acest an școlar la proiectul eTwinning de colaborare internațională „Four Seasons-Four Skills”.

Prin asocierea a patru anotimpuri cu aceste patru abilități, de bază (vorbirea-scrierea-citirea și abilitățile de ascultare) ne-am propus să facilităm învățarea limbii engleze folosind lumea digitală.

Proiectul a fost integrat în viața reală, astfel încât elevii să afle despre luni, anotimpuri, condiții meteorologice, haine de sezon. Am ajutat elevii să gândească critic și să distingă realul de fals. În timpul activităților de vorbire și ascultare, elevii au învățat propoziții noi și și-au îmbunătățit stima de sine. Ei au folosit instrumentele Web 2.0 și am învățat să folosească internetul ca mediu sigur. La acest proiecte au participat 17 profesori din 8 țări și 137 elevi.

Țările participante sunt :  Italia, Turcia, Serbia, România  Spania, Georgia, Macedonia de nord, Iordania.

Pentru a rezolva cu succes sarcinile de învăţare ale proiectului, cadrele didactice şi elevii şcolilor partenere lucrează în colaborare. Este o caracteristică a proiectelor de tip eTwinning.        Scopurile proiectului capătă astfel un caracter social, în care elevii trebuie să înţeleagă că, pentru a răspunde la întrebări, a învăţa să lucrezi cu partenerul duce la un rezultat mult mai valoros decât un produs realizat individual.

Am pregătit produse finale comune și lucrări ale echipei de proiect: calendare, 3 cărți electronice, expoziții, astfel încât aceasta a dezvoltat colaborarea și comunicarea.

Am difuzat lucrările individuale și comune folosind Facebook, blog, padlet.

Am folosit instrumentele oferite de eTwinning, dar și altele oferite de SlideShare, Kizoa Slideshow, Google Maps, Adobe connet, Blogger, Poster, Canva, Story, Jumper, Padlet, Wordart, voicethread, Chatterpix, Bookcreator, Zoom, Vivavideo, Collage maker etc

Activitățile proiectului au fost:

  • crearea în colaborare cu partenerii a hărții proiectului;
  • crearea siglei și a posterului clasei participante la proiect;
  • pregătirea sondajelor elevilor, profesori și părinților;
  • introducerea școlilor, orașelor, profesorilor și elevilor;
  • crearea de echipe școlare și echipe mixte pe tări pentru realizarea produselor comune: 3 cărți electronice

Aprilie

  • activități de vorbire și ascultare despre anotimpul  iarna;
  • activități de vorbire și ascultare despre anotimpul vara;
  • activitățile de vorbire și ascultare despre anotimpul primăvara;
  • activități de vorbire și ascultare despre anotimpul vara;

Mai

  • activități de citire a  mesajelor despre anotimpul  iarna;
  • activități de citire a mesajelor despre anotimpul  vara;
  • activități de citire a mesajelor despre anotimpul  toamna;
  • activități de citire mesajelor despre anotimpul  iarna;
  • crearea calendarul anoitmpului preferat;

Activitățile care au fost decise împreună ilustrează  munca elevilor pe anotimpuri.

De-a lungul proiectului, am comunicat și am decide cu privire la produsele finale comune și echipa de colaborare. Am pregătit pre și post sondaje de evaluare a profesorilor, elevilor și părinților.

A fost un proiect bine gândit care a stimulat interesul pentru tema respectivă prin crearea de situaţii de învăţare care-i determină pe elevi să-şi pună întrebări, să experimenteze, să interpreteze, să valorifice aspectele observate.

Toate activitățile proiectului sunt integrate în curiculum.

La evaluarea de la sfărșitul proiectului au participat elevi, părinți, cadre didactice. Elevii au fost îndrumați de prof. înv. primar Naghi Elisabeta Edit.

Acesta este un proiect CLIL (Content and Language Integrated Learning) și se adoptă o abordare multidisciplinară.

Naghi Edit, prof. înv. primar