RESURSE PENTRU INVATARE

Învață să desenezi pas cu pas!

Despre noi

Gradinita cu P.P Nr. 6

Anul înființării – 1 Martie 1976

Grădinița este localizată în apropierea centrului orasului Tg.Mureș. Nu există în jurul ei nici un cartier important de locuințe . Cei 246 de copii care frecventează grădinița provin din toate cartierele orașului iar o parte din localitățile suburbane. Oferta educațională prezentată de gradinița noastră atrage un număr din ce în ce mai mare de copii . În general situația socio-economică a preșcolarilor care frecventează unitatea noastră este bună și influențează pozitiv atât demersul didactic cât și dotarea grădiniței. Colectivul ce realizează procesul de învățământ este format din 21 educatoare. 

Competențe manageriale

- utilizarea de noi strategii didactice, accentuarea elementelor de joc , a metodelor active;

- schimbarea ambianței în sălile de grupă și în gradiniță, introducerea în activitate a elementelor din alternativele educaționale;

- schimbarea mentalității cadrelor didactice ;

- adoptarea pedagogiei centrate pe copil; individualizarea predării învătării;
îmbunătățirea relației educatoare copil; imbunătățirea relației cu părinții;

- o mai mare deschidere a grădiniței către comunitate ;

- îmbunătățirea calității activităților opționale;

Principii

- primordialității calității

- profesionalismului

- descentralizarii deciziei

- nediscriminării

- parteneriatului

- egalitătii de gen

Misiunea unității de învățământ

Misiunea unității cu P.P este de a oferi copiilor o educație complexă în învățământul tradițional. Ea este o gradiniță cu porțile deschise pentru toți copii din oraș și localități suburbane. Realizarea obiectivelor specifice dezvoltării intelectuale , socio-culturale , psiho-motrice , estetice și moral civice, au dus la pregătirea pentru școală a copiilor ce au un progres global armonios și unitar constructiv , ce vizează nu numai volumul de cunoștințe ci toate capacitătiile ce definesc dezvoltarea integrală a personalității copilului.

Activitatea didactică din gradiniță este foarte bine apreciată de către învățătoarele care preiau copii de la unitatea noastră și de către parinții copiilor.

Ținte strategice

- Asigurarea dezvoltării normale și depline a copiilor preșcolari , valorificând potențialul fizic si psihic al acestora , ținând seama de ritmul propriu de dezvoltare al fiecăruia , de nevoile sale afective și de activitatea sa fundamentală JOCUL.

- Îmbogățirea capacității copilului preșcolar de a intra în relatii cu ceilalți copii și cu adulții;de a interacționa cu mediul , de  a-l cunoaște și a-l stăpâni prin explorări , exerciții, încercări , experiențe ;

- Descoperirea de către fiecare copil a propriei identități și formarea unei  imagini de sine pozitive;

- Sprijinirea copilului pentru a dobândi cunoștințe , capacități și aptitudini necesare activității viitoare școlare ;

- Stimularea potențialului creator al copilului , a inteligenței și imaginației ;

- Formarea motivării pentru învățare;

Modul de abordare

Gradinița ca factor important , în relațiile cu socialul, constituie raportul proiectului instituțional , astfel , pentru realizarea misiunii și finalitățiilor actului educațional avem în vedere următoarele:

- politica de recrutare a preșcolarilor în special pentru grupa pregătitoare.

- Îmbunătățirea ofertei curriculare și extracurriculare

- Accesul liber la educație pentru toți cei ce optează pentru gradinița noastră

- Diagnoza și prognoza dinamicii preșcolare pe baza informațiilor în recensământ , atragerea copiilor în gradinită prin strategii de marketing și publicitate a performanțelor;

- Colaborarea grădiniței cu școlile vecine, cu medici școlari, psihologi în vederea testării psihosomatice și intelectuale a copiilor pentru înscrierea lor în școală.

Finalități

- Reconsiderarea management-ului la nivelul grădiniței și al grupelor de preșcolari din perspectiva egalizării șanselor .

- Asigurarea pentru fiecare copil a instrumentelor, materialelor , suportului , ghidării interesului pentru a maximiza oportunitățile copilului pentru a învăța.
Asigurarea unui mediu de formare care dezvoltă aptitudinile și interesele individuale ale copilului acceptând importanța activitătilor pe grupuri mici și individualizate.

- Respectarea individualitătii și a ritmului propriu de dezvoltare

- Implicarea familiei în procesul educațional

- Stabilirea unor contacte profesionale cu unități preșcolare din județul nostru și din alte județe

- Procurarea de fonduri suplimentare prin diferite acțiuni.

- Aplicarea Proiectului INTEGRA în vederea recuperării și integrării copiilor

 

Acordă o notă acestei instituții

Media Rating: 6.0/10 (total: 24)

Lasă un comentariu

2 Comentarii

Pagina 1 din 1 1

#2 Anghel Mara Alice a scris in data de: 26.07.2011 13:28 answer email

Am terminat gradinita in anul 2007 super

#1 elena lungoci a scris in data de: 27.02.2011 12:16 answer email

felicitari pt. tot ceea ce faceti

multa bafta!

Scrie un comentariu


Taguri

Sunteți pro sau contra uniformelor școlare?

Da
Nu
Mă abțin
Rămâi la curent cu noutăţile noastre.
Înscrie-te la newsletter şi iţi vei primi săptămânal un e-mail cu tot ce e nou pe platforma de educaţie

”Mulțumim pentru materiale!”

Kristof Veronica

 ”Materialele didactice sunt foarte frumoase si adecvate pentru varsta prescolara.Felicitari celor care le-au creat!”

Bida  Maria

 ”Frumoasa idee. Multumim pentru tot ajutorul acordat! Aveti idei minunate!”

Marina Vintilescu

Despre noi - Grădinița NR.6 cu Program Prelungit

Revista Tus - revista online pentru copii