RESURSE PENTRU INVATARE

Macovei Președinte

Învaţă să desenezi pas cu pas!

Despre noi

Gradinita cu P.P Nr. 6

Anul înfiinţării – 1 Martie 1976

Grădiniţa este localizată în apropierea centrului orasului Tg.Mureş. Nu există în jurul ei nici un cartier important de locuinţe . Cei 246 de copii care frecventează grădiniţa provin din toate cartierele oraşului iar o parte din localităţile suburbane. Oferta educaţională prezentată de gradiniţa noastră atrage un număr din ce în ce mai mare de copii . În general situaţia socio-economică a preşcolarilor care frecventează unitatea noastră este bună şi influenţează pozitiv atât demersul didactic cât şi dotarea grădiniţei. Colectivul ce realizează procesul de învăţământ este format din 21 educatoare. 

Competenţe manageriale

- utilizarea de noi strategii didactice, accentuarea elementelor de joc , a metodelor active;

- schimbarea ambianţei în sălile de grupă şi în gradiniţă, introducerea în activitate a elementelor din alternativele educaţionale;

- schimbarea mentalităţii cadrelor didactice ;

- adoptarea pedagogiei centrate pe copil; individualizarea predării învătării;
îmbunătăţirea relaţiei educatoare copil; imbunătăţirea relaţiei cu părinţii;

- o mai mare deschidere a grădiniţei către comunitate ;

- îmbunătăţirea calităţii activităţilor opţionale;

Principii

- primordialităţii calităţii

- profesionalismului

- descentralizarii deciziei

- nediscriminării

- parteneriatului

- egalitătii de gen

Misiunea unităţii de învăţământ

Misiunea unităţii cu P.P este de a oferi copiilor o educaţie complexă în învăţământul tradiţional. Ea este o gradiniţă cu porţile deschise pentru toţi copii din oraş şi localităţi suburbane. Realizarea obiectivelor specifice dezvoltării intelectuale , socio-culturale , psiho-motrice , estetice şi moral civice, au dus la pregătirea pentru şcoală a copiilor ce au un progres global armonios şi unitar constructiv , ce vizează nu numai volumul de cunoştinţe ci toate capacitătiile ce definesc dezvoltarea integrală a personalităţii copilului.

Activitatea didactică din gradiniţă este foarte bine apreciată de către învăţătoarele care preiau copii de la unitatea noastră şi de către parinţii copiilor.

Ţinte strategice

- Asigurarea dezvoltării normale şi depline a copiilor preşcolari , valorificând potenţialul fizic si psihic al acestora , ţinând seama de ritmul propriu de dezvoltare al fiecăruia , de nevoile sale afective şi de activitatea sa fundamentală JOCUL.

- Îmbogăţirea capacităţii copilului preşcolar de a intra în relatii cu ceilalţi copii şi cu adulţii;de a interacţiona cu mediul , de  a-l cunoaşte şi a-l stăpâni prin explorări , exerciţii, încercări , experienţe ;

- Descoperirea de către fiecare copil a propriei identităţi şi formarea unei  imagini de sine pozitive;

- Sprijinirea copilului pentru a dobândi cunoştinţe , capacităţi şi aptitudini necesare activităţii viitoare şcolare ;

- Stimularea potenţialului creator al copilului , a inteligenţei şi imaginaţiei ;

- Formarea motivării pentru învăţare;

Modul de abordare

Gradiniţa ca factor important , în relaţiile cu socialul, constituie raportul proiectului instituţional , astfel , pentru realizarea misiunii şi finalităţiilor actului educaţional avem în vedere următoarele:

- politica de recrutare a preşcolarilor în special pentru grupa pregătitoare.

- Îmbunătăţirea ofertei curriculare şi extracurriculare

- Accesul liber la educaţie pentru toţi cei ce optează pentru gradiniţa noastră

- Diagnoza şi prognoza dinamicii preşcolare pe baza informaţiilor în recensământ , atragerea copiilor în gradinită prin strategii de marketing şi publicitate a performanţelor;

- Colaborarea grădiniţei cu şcolile vecine, cu medici şcolari, psihologi în vederea testării psihosomatice şi intelectuale a copiilor pentru înscrierea lor în şcoală.

Finalităţi

- Reconsiderarea management-ului la nivelul grădiniţei şi al grupelor de preşcolari din perspectiva egalizării şanselor .

- Asigurarea pentru fiecare copil a instrumentelor, materialelor , suportului , ghidării interesului pentru a maximiza oportunităţile copilului pentru a învăţa.
Asigurarea unui mediu de formare care dezvoltă aptitudinile şi interesele individuale ale copilului acceptând importanţa activitătilor pe grupuri mici şi individualizate.

- Respectarea individualitătii şi a ritmului propriu de dezvoltare

- Implicarea familiei în procesul educaţional

- Stabilirea unor contacte profesionale cu unităţi preşcolare din judeţul nostru şi din alte judeţe

- Procurarea de fonduri suplimentare prin diferite acţiuni.

- Aplicarea Proiectului INTEGRA în vederea recuperării şi integrării copiilor

 

Acordă o notă acestei instituții

Media Rating: 5.9/10 (total: 13)

Lasă un comentariu

2 Comentarii

Pagina 1 din 1 1

#2 Anghel Mara Alice a scris in data de: 26.07.2011 14:28 answeremail

Am terminat gradinita in anul 2007 super

#1 elena lungoci a scris in data de: 27.02.2011 13:16 answeremail

felicitari pt. tot ceea ce faceti

multa bafta!

Scrie un comentariu


Taguri

Credeți că ar fi indicat ca examenul de Bacalaureat să fie promovat de elevi mai puțini, dar mai bine pregătiți?

Da
Nu
Ma abțin
Rămâi la curent cu noutăţile noastre.
Înscrie-te la newsletter şi iţi vei primi săptămânal un e-mail cu tot ce e nou pe platforma de educaţie

Mulțumim pentru materiale!”

Kristof Veronica

 ”Materialele didactice sunt foarte frumoase si adecvate pentru varsta prescolara.Felicitari celor care le-au creat!”

Bida  Maria

 ”Frumoasa idee. Multumim pentru tot ajutorul acordat! Aveti idei minunate!”

Marina Vintilescu

Despre noi - Grădiniţa NR.6 cu Program Prelungit

Revista Tus - revista online pentru copii