RESURSE PENTRU INVATARE

Banner lectii video

Învaţă să desenezi pas cu pas!

Despre noi

Gradinita cu P.P Nr. 6

Anul înfiinţării – 1 Martie 1976

Grădiniţa este localizată în apropierea centrului orasului Tg.Mureş. Nu există în jurul ei nici un cartier important de locuinţe . Cei 246 de copii care frecventează grădiniţa provin din toate cartierele oraşului iar o parte din localităţile suburbane. Oferta educaţională prezentată de gradiniţa noastră atrage un număr din ce în ce mai mare de copii . În general situaţia socio-economică a preşcolarilor care frecventează unitatea noastră este bună şi influenţează pozitiv atât demersul didactic cât şi dotarea grădiniţei. Colectivul ce realizează procesul de învăţământ este format din 21 educatoare. 

Competenţe manageriale

- utilizarea de noi strategii didactice, accentuarea elementelor de joc , a metodelor active;

- schimbarea ambianţei în sălile de grupă şi în gradiniţă, introducerea în activitate a elementelor din alternativele educaţionale;

- schimbarea mentalităţii cadrelor didactice ;

- adoptarea pedagogiei centrate pe copil; individualizarea predării învătării;
îmbunătăţirea relaţiei educatoare copil; imbunătăţirea relaţiei cu părinţii;

- o mai mare deschidere a grădiniţei către comunitate ;

- îmbunătăţirea calităţii activităţilor opţionale;

Principii

- primordialităţii calităţii

- profesionalismului

- descentralizarii deciziei

- nediscriminării

- parteneriatului

- egalitătii de gen

Misiunea unităţii de învăţământ

Misiunea unităţii cu P.P este de a oferi copiilor o educaţie complexă în învăţământul tradiţional. Ea este o gradiniţă cu porţile deschise pentru toţi copii din oraş şi localităţi suburbane. Realizarea obiectivelor specifice dezvoltării intelectuale , socio-culturale , psiho-motrice , estetice şi moral civice, au dus la pregătirea pentru şcoală a copiilor ce au un progres global armonios şi unitar constructiv , ce vizează nu numai volumul de cunoştinţe ci toate capacitătiile ce definesc dezvoltarea integrală a personalităţii copilului.

Activitatea didactică din gradiniţă este foarte bine apreciată de către învăţătoarele care preiau copii de la unitatea noastră şi de către parinţii copiilor.

Ţinte strategice

- Asigurarea dezvoltării normale şi depline a copiilor preşcolari , valorificând potenţialul fizic si psihic al acestora , ţinând seama de ritmul propriu de dezvoltare al fiecăruia , de nevoile sale afective şi de activitatea sa fundamentală JOCUL.

- Îmbogăţirea capacităţii copilului preşcolar de a intra în relatii cu ceilalţi copii şi cu adulţii;de a interacţiona cu mediul , de  a-l cunoaşte şi a-l stăpâni prin explorări , exerciţii, încercări , experienţe ;

- Descoperirea de către fiecare copil a propriei identităţi şi formarea unei  imagini de sine pozitive;

- Sprijinirea copilului pentru a dobândi cunoştinţe , capacităţi şi aptitudini necesare activităţii viitoare şcolare ;

- Stimularea potenţialului creator al copilului , a inteligenţei şi imaginaţiei ;

- Formarea motivării pentru învăţare;

Modul de abordare

Gradiniţa ca factor important , în relaţiile cu socialul, constituie raportul proiectului instituţional , astfel , pentru realizarea misiunii şi finalităţiilor actului educaţional avem în vedere următoarele:

- politica de recrutare a preşcolarilor în special pentru grupa pregătitoare.

- Îmbunătăţirea ofertei curriculare şi extracurriculare

- Accesul liber la educaţie pentru toţi cei ce optează pentru gradiniţa noastră

- Diagnoza şi prognoza dinamicii preşcolare pe baza informaţiilor în recensământ , atragerea copiilor în gradinită prin strategii de marketing şi publicitate a performanţelor;

- Colaborarea grădiniţei cu şcolile vecine, cu medici şcolari, psihologi în vederea testării psihosomatice şi intelectuale a copiilor pentru înscrierea lor în şcoală.

Finalităţi

- Reconsiderarea management-ului la nivelul grădiniţei şi al grupelor de preşcolari din perspectiva egalizării şanselor .

- Asigurarea pentru fiecare copil a instrumentelor, materialelor , suportului , ghidării interesului pentru a maximiza oportunităţile copilului pentru a învăţa.
Asigurarea unui mediu de formare care dezvoltă aptitudinile şi interesele individuale ale copilului acceptând importanţa activitătilor pe grupuri mici şi individualizate.

- Respectarea individualitătii şi a ritmului propriu de dezvoltare

- Implicarea familiei în procesul educaţional

- Stabilirea unor contacte profesionale cu unităţi preşcolare din judeţul nostru şi din alte judeţe

- Procurarea de fonduri suplimentare prin diferite acţiuni.

- Aplicarea Proiectului INTEGRA în vederea recuperării şi integrării copiilor

 

Acordă o notă acestei instituții

Media Rating: 5.6/10 (total: 12)

Lasă un comentariu

2 Comentarii

Pagina 1 din 1 1

#2 Anghel Mara Alice a scris in data de: 26.07.2011 14:28 answeremail

Am terminat gradinita in anul 2007 super

#1 elena lungoci a scris in data de: 27.02.2011 13:16 answeremail

felicitari pt. tot ceea ce faceti

multa bafta!

Scrie un comentariu


Taguri

Credeți că ar fi benefică măsura de introducere a cartelelor pentru monitorizarea prezenţei la cursuri a elevilor şi a cadrelor didactice?

Da
Nu
Mă abțin
Rămâi la curent cu noutăţile noastre.
Înscrie-te la newsletter şi iţi vei primi săptămânal un e-mail cu tot ce e nou pe platforma de educaţie

Mulțumim pentru materiale!”

Kristof Veronica

 ”Materialele didactice sunt foarte frumoase si adecvate pentru varsta prescolara.Felicitari celor care le-au creat!”

Bida  Maria

 ”Frumoasa idee. Multumim pentru tot ajutorul acordat! Aveti idei minunate!”

Marina Vintilescu

Despre noi - Grădiniţa NR.6 cu Program Prelungit

Revista Tus - revista online pentru copii